Imanivanderhorst.reismee.nl

Rome

Oké ik had een heel verhaal geschreven over 12 en 13 augustus. Helaas heb ik per ongeluk deze weggegooid. Nu dus maar een beknopte versie;
De meeste mensen kennen dat wel. Het gevoel van thuiskomen in een ander land. Ik heb dat net Italië en dan voornamelijk met Rome. Als we in de taxi zitten vanaf station Termini en we rijden naar het apartement zie ik weer wat voor geweldige stad dit is immens grote gebouwen, vervallen ruïnes, veel mensen op straat en veel, heel veel verkeer.
Het was een korte rit naar het apartement, maar met bagage geen overbodige luxe.
Ons, voor de komende 4 dagen, huisje is gezellig en zit op een geweldige locatie. Aan het Campo dei Fiori.
Het ligt centraal ten opzichte van alle belangrijke bezienswaardigheden. We hoeven hooguit 2,7 km te lopen om vanuit het apartement alles te bekijken; het altijd gezellige Trastevere, het Colosseo en het Vaticaan. Alles is lopend te doen.
In de avond wandelen we naar Trastevere, hier vind je smalle straatjes, leuke boetiekjes en straatartiesten. Na deze wandeling gaan we wat eten aan het Campo dei Fiori.
13 aug.
Vandaag weer vroeg op want er valt veel te zien in het oude Rome. Hans en ik hebben in de ochtend al een kleine wandeling gedaan en met de kinderen wordt deze uitgebreid. Zo lopen we over Piazza Navona, bezoeken we het Pantheon, doen we een drankje op een terras tegenover Piazza Venezia, wat trouwens overdreven duur was en liepen we richting het Forum Romanum en het Colosseum.
Er wordt een nieuwe metrolijn aangelegd oid. Overal staan lelijke gele schotten waardoor je een aantal belangrijke gebouwen niet kan zien.
Jee wat is het druk hier. Er staat een dikke rij voor het Colosseum, wachttijd 2 uur. Gelukkig heb ik voor vanavond 23 uur een tour geboekt.
Aangezien het steeds warmer begint te worden lopen we terug naar het apartement.
Zo lekker even bijgekomen. Nu lopend naar de Engelenbrug en Castel sant Angelo. Vanaf daar lopen we verder naar het Vaticaan.
Ook hier zie ik tot mijn verbazing 2 dikke rijen staan.
Het toerisme is Rome is zo gestegen dat de rijen echt nodig zijn. Wat zijn het er veel en ook voor de veiligheid zijn deze rijen in het leven geroepen.
De laatste keer dat ik hier was (2005) had je geen rijen. Je kon zo het Vaticaan in en uit lopen. Idem bij het Colosseum, oké daar moest je toen ook al betalen maar er was zeker geen rij van weet ik niet hoe lang wachten.
In de avond keren we weer terug naar Trastevere en eten we bij een gezellig tentje, we moesten even wachten op een plaatsje, maar je krijgt een slokje prosecco of sapje aangeboden.
Ook hier weer heerlijk gegeten.
Ik loop al 2 dagen te roepen dat we thuis moeten eten, maar dat is er nog niet van gekomen????.
'S avonds nemen we een taxi richting het Colosseum voor de tour.
De tour guide vertelt over keizer Nero, de gladiatoren, Slaven en dieren. Hier zijn velen een gruwelijke dood gestorven.
Ik bleef kippen vel krijgen of zou dat ergens anders van zijn geweest?
Groetjes,
Marcia

Reacties

Reacties

Lucienne

Mooi verhaal Marcia. Wil ooit naar Rome. Neem ik jou als gids mee. Jullie hebben echt veel gedaan. Geniet ervan. X

Sally

Een logeeradres om te onthouden voor als we ooit naar Rome gaan. Tot de volgende reisverhaal X

Ilona

Ohh ik zie het helemaal voor me waar jullie zijn geweest.Rome geweldige stad. Trastevere zo gezellig daar met heerlijke restaurantje. Veel plezier in Rome en tot de volgende reisverhaal. Ciao!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!